Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Κλείδα Παρατήρησης μαθητών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) - ΑΥΤΙΣΜΟ

ΚΛΕΙΔΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΔΑΔ
              ΚΥΚΛΩΣΕ, για το συγκεκριμένο μαθητή/τρια, πόσο συχνά συμβαίνουν οι παρακάτω                         συμπεριφορές, σε σχέση με τους συνομηλίκους του.
Δεν υπάρχουν σωστές ή λανθασμένες απαντήσεις!                                                                                                         
             1. Έχει βλεμματική επαφή
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
            2. Συμμετέχει αυθόρμητα σε παρέες χωρίς να τους              δημιουργεί προβλήματα.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
            3. Έχει φίλους.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
            4. Ανέχεται τη σωματική επαφή.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
         5. Κατανοεί εξωλεκτικές συμπεριφορές (π.χ. κατανοεί    ότι άλλος είναι βαριεστημένος)
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
             6. Κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων(ενσυναίσθηση)
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
    7. Αντιμετωπίζει μόνος/η μικρά προβλήματα της καθημερινότητας.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
              8. Επαναλαμβάνει στερεότυπα συγκεκριμένες λέξεις ή    φράσεις.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
            9. Κατανοεί το μεταφορικό λόγο (π.χ. …μου μαύρισε η καρδιά)
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
         10. Χρησιμοποιεί ικανοποιητική σύνταξη (π.χ. αντωνυμίες)
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
                  11. Χρησιμοποιεί ικανοποιητικά τον
                     προφορικό λόγο για να εκφράσει νοήματα, σκέψεις, απόψεις, επιχειρήματα.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
          12. Μπορεί να αρχίσει και να διατηρήσει μια συζήτηση με άλλους.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
        13. Παίζει συμβολικό παιχνίδι (π.χ. το μανταλάκι γίνεται καράβι) ή παίξιμο ρόλων (π.χ. κουμπάρες)
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
14. Χρησιμοποιεί χειρονομίες ή μίμηση.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
         15. Επαναλαμβάνει λέξεις και φράσεις που άκουσε πρόσφατα (ηχολαλεί).
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
         16. Αγαπά να ασχολείται μόνο με συγκεκριμένα πράγματα, θέματα.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
              17. Αναστατώνεται με απροσδόκητες αλλαγές στην καθημερινότητά του.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
         18. Αρνείται να ασχοληθεί με κάτι πέρα από τα δικά του ενδιαφέροντα.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
          19. Επαναλαμβάνει ιδιόρρυθμες κινήσεις(π.χ.συστροφές              σώματος, φτερουγίσματα χεριών, κινήσεις προσώπου)
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
20. Ασχολείται επίμονα με τμήματα αντικειμένων.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
21. Είναι λειτουργικός, ήρεμος, στο διάλειμμα.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
            22. Έχει παράξενες εμμονές (π.χ. κολλημένος/η με την               Ινδία) ή τελετουργίες (π.χ. συγκεκριμένη τρόπος να ανοίξει το  βιβλίο)  
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα
23. Έχει φαντασία.
Σχεδόν ποτέ
Μερικές
Φορές
Συχνά
Σχεδόν πάντα



                            24. Έχει ιδιαίτερες ικανότητες ή ταλέντα (περιγράψτε):







                       25. Θετικά στοιχεία της συμπεριφοράς του, δεξιότητες, ικανότητες:










                    26. Στοιχεία της συμπεριφοράς που προβληματίζουν (περιγράψτε με ακρίβεια                                  συγκεκριμένες συμπεριφορές, χώρο, χρόνο)











Σημείωση: Η συγκεκριμένη κλείδα παρατήρησης δίνεται από το Υπουργείο Παιδείας στους εκπαιδευτικούς που έχουν στην εποπτεία τους μαθητή/-τές με ΔΑΔ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου