Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΜΔ) όσον αφορά την κατανόηση κειμένου

 

Πριν την ανάγνωση

  • Ξεκινούν την ανάγνωση χωρίς προετοιμασία

  • Ξεκινούν να διαβάζουν χωρίς να ξέρουν το γιατί

  • Χρησιμοποιούν κυρίως εξωτερικά κίνητρα

  • Χρησιμοποιούν συχνά αρνητικά σχόλια

  • Διαβάζουν χωρίς να ξέρουν πώς να προσεγγίσουν τη δραστηριότητα


Κατά την ανάγνωση

  • Η προσοχή τους διασπάται εύκολα

  • Δε γνωρίζουν πως δεν κατανοούν

  • Διαβάζουν για να τελειώσουν

  • Δε γνωρίζουν τι να κάνουν όταν δεν κατανοούν

  • Δεν αναγνωρίζουν σημαντικό λεξιλόγιο

  • Δεν αναγνωρίζουν καμιά οργάνωση


Μετά την Ανάγνωση

  • Σταματούν να διαβάζουν και να σκέπτονται

  • Πιστεύουν ότι η επιτυχία είναι θέμα τύχης ή ευκολίας του κειμένου


Πηγή: Παντελιάδου, Σ., Πατσιοδήμου Α., Μπότσας Γ. (2004). Οι Μαθησιακές

Δυσκολίες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Βόλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου