Αλεξάνδρου, Κ., Μαθησιακές δυσκολίες. Εκδ. Δανία (Α' έκδοση), Αθήνα, 1995.
Ο συγγραφέας ανάγει τις μαθησιακές δυσκολίες στο όλο σύστημα των επιστημών της Θεραπευτικής Παιδαγωγικής. Ασχολείται με τις αιτίες των δυσκολιών μάθησης, με την ιατρική πλευρά των μαθησιακών δυσκολιών, με το μαθησιακό προφίλ, με τη δυσλεξία, με την
αντιμετώπιση της δυσλεξίας και με το σύστημα θεραπείας σε αρμονικούς ήχους
υψηλών συχνοτήτων των Warnke & Pelz.
Γκοτζαμάνη-Σωτηριάδη, Κ., Μαθησιακές δυσκολίες
κατά την παιδική ηλικία. Εκδ. Αθανασόπουλος-Παπαδάμης Ο.Ε., Αθήνα, 1988.
Η συγγραφέας
αναλύει τα χαρακτηριστικά που εμφανίζουν τα παιδιά με μαθησιακές
δυσκολίες και περιγράφει τα διάφορα μέσα αξιολόγησης αυτών
των προβλημάτων, που βοηθούν στη διάγνωση της εκάστοτε μαθησιακής δυσκολίας.
Επίσης προτάσσει διάφορες εκπαιδευτικές και θεραπευτικές μεθόδους των μα-Οησιακών δυσκολιών:
Δήμου, Δ., Η δυσορθογραφία. Οι κοινωνικές και
ψυχολογικές της απόψεις. Εκδ. Χ.Ε., Αθήνα, 1982.
Γίνεται μια θεωρητική μελέτη του όρου, εξετάζονται οι παράγοντες
που επηρεάζουν τη δυσορθογραφία και παρατίθεται η κλινική μελέτη των
περιπτώσεων. Υπάρχουν, επίσης, τα παρα-κάτο)
δύο παραρτήματα:
α) Ένα μικρό λεξικό τεχνικών όρων
β) Πρακτικές συμβουλές ορθογραφίας για το νηπιαγωγείο και τη στοιχειώδη εκπαίδευση.
Καλλινικάκη, θ. (επιμ.),Σεμινάριο. Μαθησιακές δυσκολίες. Σύγ-χρονες απόψεις και τάσεις. Εκδ. Ελληνικά Γράμματα,
Αθήνα, 1990. Το βιβλίο περιλαμβάνει τις εισηγήσεις των ομιλητών
(Βοσ- νιάδου Σ., Καλλινικάκη Θ., Καραντάνος Γ., Λεβέντη Ε.,
Μίχου Μ., Μπεζεβέγκης Η., Μπιτζαράκης Π., Νικόδημος Σ.,
Παπαθεο-φίλου P., Σακελλαρίου Γ.,
Τζουριάδου Μ., Φλωράτου Μ.) στο σεμινάριο που οργάνωσε η Ελληνική Εταιρία
Ψυχικής Υγιεινής και Νευροψυχιατρικής του παιδιού.
Τα θέματα που
συζητήθηκαν αφορούσαν την εξελικτική διαταραχή του λόγου και της
μάθησης, τα γνωστικά, κοινωνικά και νευροψυχολογικά
χαρακτηριστικά των παιδιών με μαθησιακά προβλήματα, τις
διαταραχές του προφορικού λόγου και οι συνέπειες τους στο γραπτό
λόγο, το ρόλο του κοινωνικού λειτουργού, τα διαφοροδιαγνωστικά
προβλήματα και τη σημασία τους, τα μοντέλα αντιμετώπισης
μαθησιακών δυσκολιών και τη λειτουργία των ειδικών τάξεων στα κανονικά σχολεία.
Καραπέτσας, Α., Β., Η δυσλεξία στο
παιδί. Διάγνωση και θεραπεία (παιδική-κλινική νενροψυχολογία). Εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 1991.
Το βιβλίο δίνει
έμφαση στην άμεση και ορθή διάγνωση του προβλήματος
και στη θεραπευτική του αντιμετώπιση. Αναλυτική αναφορά γίνεται στη σημερινή ταξινόμηση της δυσλεξίας και στις αιτίες που την προκαλούν. Το βιβλίο αποτελεί
βοήθημα για τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους φοιτητές και για κάθε ενδιαφερόμενο
που έρχεται σε επαφή με το πρόβλημα.
Καρπαθίου, Χ., Δυσλεξία. Η παιδική ασθένεια του
αιώνα μας. Εκδ. Ίων, Αθήνα, 1987.
Στο βιβλίο αυτό
ορίζεται η δυσλεξία και περιγράφεται η κλινική εικόνα ενός δυσλεξικού ατόμου.
Αναλύεται η παθογένεση και η θεραπεία της
δυσλεξίας. Ο συγγραφέας καταλήγει με συμβουλές προς τους γονείς
δυσλεξικών παιδιών.
Καρπαθίου, Χ., Δάλλα, Β., Μάρρα, Μ., Διάγνωση
δυσλεξίας.Μέθοδος «222». Οδηγίες. Εκδ. Ελληνικά Γράμματα,
Αθήνα, 1991.Στο βιβλίο αυτό προτείνετε η διαγνωστική δοκιμασία «222»,
προκειμένου να
διαγνωστεί η δυσλεξία. Η διαγνωστική μέθοδος που παρουσιάζεται
είναι κατάλληλη για παιδιά ηλικίας από 6-6,5 χρόνων έως 17-18
χρόνων.
Μαρκοβίτης, Μ., Τζουριάδου, Μ., Μαθησιακές δυσκολίες. Θεωρία και πράξη. Εκδ. Προμηθεύς, Θεσσαλονίκη, 1995.
Στόχος του βιβλίου
είναι να δοθούν όλες οι σύγχρονες από-ι(»εις
στον τομέα της θεωρίας και πράξης των μαθησιακών δυσκολιών. Ασχολείται
με την εξελικτική φύση των μαθησιακών δυσκολιών,
με τις τεχνικές και τις μεθόδους αντιμετώπισης τους και με την ανάπτυξη
μιας πολύπλευρης διεπιστημονικής εργασίας,
η οποία οδηγεί στη σφαιρική εκτίμηση και αξιολόγηση των δυσκολιών αυτών.
Μάρκου, Σ., Δυσλεξία.
Αριστεροχειρία. Κινητική αδεξιότητα. Υπερκινητικότητα.
Θεωρία, διάγνωση και αντιμετώπιση με ειδικές ασκήσεις. Εκδ.
Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 1996.
Το βιβλίο ασχολείται με τη θεωρητική ανάλυση και την πρακτική αντιμετώπιση
των μαθησιακών δυσκολιών, της κινητικής αδεξιότητας, της υπερκινητικότητας και
της δυσλεξίας. Απευθύνεται στους γονείς, ειδικούς,
νηπιαγωγούς, δασκάλους, Χαθηγη-τές και φοιτητές, αλλά και σε όσους
ασχολούνται ενεργητικά με τις τεχνικές διάγνωσης και τους πρακτικούς τρόπους
εντοπισμού μαθησιακών δυσκολιών στο σχολείο.
Μαυρομάτη, Δ., Η κατάρτιση
τον προγράμματος αντιμετώπισης της δυσλεξίας. Εκδ. της συγγραφέως, Αθήνα,
1995.
Το βιβλίο ασχολείται με την παρουσίαση, την ανάλυση
και τη θεωρητική θεμελίωση των ειδικών διδακτικών μεθόδων και συστημάτων
αντιμετώπισης της δυσλεξίας. Παρέχει αναλυτικές οδηγίες για τη σωστή κατάρτιση του
προγράμματος αποκατάστασης και για την
εφαρμογή του σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης των δυσλεξικών μαθητών.
Εμπεριέχεται ταξινομημένο γλωσσικό υλικό για
όλες-τις φάσεις αποκατάστασης και παρα-
δείγματα για την κατασκευή ασκησιακού και εποπτικού υλικού. Τέλος παρουσιάζεται η «εικονογραφική μέθοδος»
αντιμετώπισης της δυσλεξίας.
Μπουρσιέ, Α., (μτφρ.και προσαρμογή στα ελληνικά Χρυσοχόος,
Β.), Αντιμετώπιση της δυσλεξίας. Εκδ.
Κέδρος, Αθήνα, 1986.
Το βιβλίο ασχολείται με τη διορθωτική αγωγή της ανάγνωσης και της ορθογραφίας,
προτείνοντας ασκήσεις για τη γνώση της εικόνας
και του σώματος, ασκήσεις προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο και αναφέροντας συγχρόνως ένα
σχέδιο προοδευτικής διδασκαλίας της διορθωτικής αγωγής.
Η συγγραφέας προτείνει προπαρασκευαστικές ασκήσεις για τη γλώσσα και την κίνηση και παρουσιάζει μια σειρά ψυχοκινητικών ασκήσεων.
Πόρποδας, Κ., Δ υσλεξία. Η ειδική διαταραχή στη
μάθηση τον γραπτού λόγου (ψυχολογική θεώρηση). Εκδ. Πανεπιστήμιο Πατρών, Αθήνα, 1990.
Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζονται οι διάφορες πτυχές του προβλήματος της
δυσλεξίας και αναπτύσσονται τα συμπεράσματα μιας πειραματικής έρευνας, που είχε σκοπό να
προσδιορίσει τη φύση της λειτουργικής
διαταραχής της αναγνωστικής λειτουργίας και τις συνακόλουθες επιπτώσεις τόσο
στη θεωρητική εξήγηση του
προβλήματος όσο και στη σωστή παιδαγωγικο-διδακτι-κή αντιμετώπιση του.
Φλωράτου, Μ., Μαθησιακές δυσκολίες και όχι
τεμπελιά. Ανά-γνωση-γραφή-ορθογραφία, διδακτικά
προγράμματα για αντιμετώπιση στο σχολείο και στο σπίτι. Εκδ. Οδυσσέας,. Αθήνα, 1992.
Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι ένας πρακτικός οδηγός για γονείς και
δασκάλους, στον οποίο παρουσιάζονται τρόποι αντιμετώπισης το)ν μαθησιακών
δυσκολιών και μια σειρά από ασκήσεις και προγράμματα που
έχουν ήδη δοκιμαστεί σε πολλά παιδιά με επιτυχία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου